Industrijska cesta 4D 5000 Nova Gorica


Na logu 1 5220 Tolmin


Za ogled video posnetkov se je potrebno predhodno strinjati s sprejemanjem piškotkov
Spletna stran ni kompatibilna z brskalnikom. Prosimo posodobite brskalnik.

Naziv vozila:

Naziv vozila:

Škodin dirkalni model 130 RS praznuje 50 let!

Dirkalnik, ki je v sedemdesetih in osemdesetih letih dosegal uspehe na področju mednarodnega relija.
img

Škoda 130 RS je eden najbolj ikoničnih avtomobilov v zgodovini avtomobilskega proizvajalca iz Mlade Boleslav. Osvojil je številne naslove tako v mednarodnem reliju kot v krožnih dirkah. Na podlagi predhodnikov, modelov Škoda 180 RS in 200 RS, je Škoda 130 RS hitro postala močan tekmec svojim takrat že uveljavljenim konkurentom. Ob 50. obletnici so v muzeju Škoda v Mladi Boleslav razstavljeni trije primerki Škode 130 RS, kjer bodo na ogled do 27. aprila.

img

ZVEZDA RELIJA IN KROŽNIH DIRK

Le mesec po svojem prvem javnem nastopu na dirkališču Most aprila 1975 je novo razviti kupe Škoda 130 RS – s tovarniško oznako Tip 735 – dosegel izjemen rezultat na svojem prvem tekmovalnem nastopu. Na dirki evropskega prvenstva turnih avtomobilov v Brnu sta dve vozili Škoda 130 RS v razredu do 2000 cm³ zasedli tretje in četrto mesto. Ta začetni uspeh je tlakoval pot izjemni motošportni karieri modela 130 RS. Pokale je osvajal tako znotraj vzhodnega bloka kot tudi na mednarodnih tekmovanjih, kjer se je spopadal z močno konkurenco vodilnih zahodnih znamk. Med njegovimi največjimi dosežki izstopa zmaga v svojem razredu na legendarni reliju Monte Carlo leta 1977, kjer je končal na skupno 12. mestu. Med druge vrhunske dosežke sodi osmo mesto v skupni razvrstitvi relija Akropolis leta 1979. Leta 1981 je ta izjemen uspeh ponovil, znova dokazal svojo konkurenčnost ter prehitel številne bistveno močnejše tekmece.


LAHKA ZASNOVA IN IZJEMNA VODLJIVOST

Škoda 130 RS je poganjal tekočinsko hlajeni štirivaljni OHV motor s prostornino 1,3 litra. Sčasoma se je njena moč povečala s prvotnih 113 konjskih moči na 142 konjsko moč v različici za krožne dirke. Zahvaljujoč uporabi plošč iz aluminijeve zlitine in komponent iz steklenih vlaken je dirkalnik tehtal le 720 kg, kar mu je omogočalo doseči najvišjo hitrost 220 km/h. Vendar pa je prava moč tekmovalnega avtomobila ležala v njegovi vodljivosti in okretnosti. Njegova dobro uravnotežena zasnova je v vseh voznih pogojih zagotavljala zaupanje, kar je omogočalo zanesljivo in hitro odzivanje. V originalu je bilo tovarniško izdelanih skoraj 200 primerkov Škode 130 RS, pri čemer so bilo številne enote izdelane tudi zasebno, z uporabo tovarniških komponent.


ZAPUŠČINA OZNAKE "RS" V DANAŠNJIH MODELIH IN MOTORŠPORTU

Prav Škoda 130 RS je bila tista, ki je uvedla oznako RS – Rally Sport, ki je od takrat postala simbol visokozmogljivih modelov znamke Škoda. Ta športna dediščina se nadaljuje tudi danes v izbranih modelih iz trenutne ponudbe znamke.

Na mednarodni motošportni sceni ime RS še naprej ponosno zastopa Škoda Fabia RS Rally2 v kategoriji WRC2.

img
img